onsdag, maj 28, 2008

SMASH

Jag läste precis Amandas blogg och hennes Tina inlägg fick mig att tänka på TV-serien SMASH. Minns ni den? Måns Herngren och Hannes Holms tenniskomedi.

Hösten då jag och D blev tillsammans så var vi båda på den så kallade Sommarphaesten på universitetet här i stan. Kort sagt var den en halloweenfest på badhuset där studenter tävlade i lag i diverse grenar. Allt samtidigt som man var utklädd och söp hejdlöst.
Vi var där två år i rad tillsammans med ett gäng polare. Första året utklädda som Fishermans friends, i fullt regnställ, med stövlar, sydväst, galonbyxor och regnjacka. Det var rätt besvärligt att simma i måste jag säga. Den hösten var vi inte tillsammans, men det var då jag insåg att D definitivt gjorde sitt bästa för att väcka mitt intresse.
Andra året var vi ett etablerat par, och den här gången var vi gänget i SMASH.
D var Alex, dvs Måns Herngrens karaktär och jag var Börje, tränaren. Som enda tjej fanns det inte så många roller att välja på. Den dagen lärde jag mig att det inte är en bra idé att fylla en sportflaska med groggvirke när man simmar omkring och blir törstig. Då går det fort utför. Kvällens trerättersmiddag sov jag mig igenom hemma i min säng.
Hursomhelst så hade vi galet kul fram tills jag blev för onykter iallafall.
Jag måste försöka leta reda på bilderna från den festen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar