lördag, maj 03, 2008

Guldmedlem, my ass!

En sak som jag har irriterat mig en hel del på den senaste tiden är sajten Stayfriends. Det är visserligen en kul idé att hjälpa folk att komma i kontakt med gamla klasskompisar (men hallooo, facebook!!!), men hur bra är det att man måste betala för att läsa meddelanden som man eventuellt har fått från någon man inte träffat på jättelänge?

Titt som tätt dimper det ner ett mail:


"Du har 1 oläst meddelande.

I din personliga postlåda har du följande meddelanden som du ännu inte har läst"



"Jaha, vad kul!" tänker jag då.

Men går det att läsa meddelandet?

Ja, självklart. Om man betalar! och blir någon slags guldmedlem.

Pffft.

I helvete att jag tänker betala.

Så jag säger det här:

Det går jättebra att maila mig direkt istället för att betala surt förvärvade slantar till skitsajter.

Mailadress finns däråt ---------------------->

2 kommentarer:

  1. Anonym11:45

    Hmm, jag tror dessutom att dom luras. Jag har fått samma meddelande därifrån flera gånger, från en person som ska heta NN från min klass. Det gick ingen NN i min klass. Nånsin!

    SvaraRadera
  2. tjockalocka: Jag undrar hur många som faktiskt betalar för det där?

    SvaraRadera