måndag, januari 09, 2006

Bikinijakt

18 dagar kvar.



Jag missade bussen hem med några meter (den åkte ifrån mig trots att jag sprang), och tillbringade de nio minutrarna det var kvar till nästa med att gå på Lindex och leta bikini inför resan. Helt otroligt nog hittade jag en jättefin bikini, men eftersom jag inte hade tid att prova (eller lust att klä av mig miljoner lager kläder på grund av detta kalla jävliga väder) så lade jag undan den och så får jag hoppas att den passar när jag provar den imorgon. Jag hade annars trott att det skulle vara ett mission impossible att hitta en snygg bikini i januari när det är -20 grader kallt ute.



Dottern kom hem idag. Hon har saknat sina marsvin massor. Knappt hann hon få dem innan hon åkte till pappa, så idag är första dagen hon fått gosa med dem utan tidsgräns. Oj vad de hon har gullat med dem. I timmar har hon tittat på dem och klappat dem och berättat med babyröst hur mycket hon älskar dem. Sötnos.



Ibland förvånas jag över föräldrar som kommer in på jobbet med flera barn i dagisåldern sent på eftermiddagen för fotografering. Barn är jättetrötta efter dagis, och hur duktig fotograf man än är så är det väldigt svårt att få dem att vilja sitta och se glada ut vid den tiden på dygnet.

Ett gott råd till alla småbarnsföräldrar som tänker gå med sina barn på porträttfotografering: Boka tid på förmiddagen! Barn orkar inte vara duktiga och snälla efter dagis. De är för trötta då.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar