tisdag, januari 10, 2006

Pyjamas och massage

Efter att ha sagt åt sonen åtskilliga gånger imorse att klä på sig, och berättat att han inte skulle hinna ta på sig kläder om han inte klädde på sig på en gång, så gick tidsfristen ut för lilleman och han fick åka till dagis i pyjamas.

Vi drog bara på fleecekläder och overall på pyjamasen, och så gick vi till dagis.


Han var nästintill otröstlig när vi hade satt på overallen. "Mamma jag vill ju ha kalsongeeer!!!", och mitt mammahjärta nästan brast, men jag stod på mig. De senaste månadernas eskalerande vägran att klä på sig i tid får vara slut nu, och därför hade sambon och jag i helgen bestämt hur vi skulle göra nästa gång det blev såhär.

Jag tog med hans vanliga kläder i en påse och medan de andra barnen åt frukost på dagis (han åt hemma) så klädde han på sig i hallen. Han lovade dessutom att han imorgon skulle klä på sig ordentligt när jag sa till, och gör han inte det så får jag väl göra om samma sak tills han inser att det blir så om man inte gör som mamma säger.

Imorgon får vi se hur det blir. Jag förväntar mig inga underverk på en dag, men förhoppningsvis åtminstone en förändring åt rätt håll.



Idag har jag varit på helkroppsmassage i två timmar. Det var otroligt skönt, även om det gjorde för jäkligt ont. En klok kvinna med nypor av järn, och min kropp känns öm, men som pånyttfödd. Jag ska gå dit ett par gånger till, så jag får ordning på kroppen ordentligt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar