tisdag, januari 31, 2006

Har var det sol!!!!

Svettigt varre ar det har!



Befinner mig just nu pa Phi Phi oarna och har gett mig ut sjalv en svang pa byn. Sambon var nyss en svang och internettade och nu ar det min tur. Vi far turas om medan barnen sover.



Har ar det varmt som tusan och helt javla fucking UNDERBART!!!

Solen har stralat fran en klarbla himmel sedan vi kom och som tur ar flaktar det lite for annars hade det varit outhardligt varmt. Trots solskyddsfaktor 30 ar jag idag rod som en krafta pa axlarna, men det ar det banne mig vart.

Vi bor pa ett jattefint hotell och rummet ar helt super! Tyst AC och jattefrascht rum. Skont att vara pa en o utan biltrafik dessutom.

Har shoppat lite klader och hunnit med bade en helkroppsmassage igar och en timmas fotmassage idag medan dottern fick sitt har flatat.

Det ar fortfarande lite svart att fatta att vi verkligen ar HAR! Jag ar redan lite stressad for jag vill inte aka hem. Jag vill stanna har for alltid kanns det som just nu!



Phi Phi oarna ar for ovrigt inte alls folktomt och ode. Har kryllar redan av turister och bade bungalows och batar erbjuds flitigt hela tiden.

Visst syns det var tsunamin dragit fram. Vid den ena stranden ar ju alla bungalows helt borta och hotellen trasiga som tusan, men det byggs for fullt, och huvudgatan och alla shoppinggator ser ut precis som jag minns det fran 2001.



Vi var de forsta tva dagarna i Khao Lak och bodde pa Similana resort. Fint hotell precis vid standen, och dar hade bara en person dott, sa det kandes bra.

I Khao Lak i ovrigt fanns ocksa en hel del turister aven om det helt klart behovs fler. Otroligt vackra nastan ode strander och turkost vatten. Valdigt vackert.

Jag akte till stranden dar blue Village Pakarang och south sea pakarang lag. Det kandes sorgligt men anda skont pa nagot satt att fa se med egna ogon. Kvar pa stranden lag shorts, sandaler, vaskor och leksaker.

Sambon hittade en fagel som fastnat i ett fiskenat och vi raddade den stackarn. Det kandes otroligt bra att gora det pa just den platsen.



Jag fotograferar massor med nya kameran, men an har vi inte hunnit lagga ut nagot. Jag uppdaterar med bilder sa fort jag far tid.



Vad mer kan man saga> semster RULES!!

3 kommentarer:

  1. Mmmm, låter jättehärligt jue - är bara lite avundsjuk... *S* Får kika på mina egna bilder från resan till Koh Samui 2003 så länge medans jag väntar på dina!

    Må så gott och njut vidare nu!

    Kram

    SvaraRadera
  2. Anonym22:10

    Härligt att höra från dig! Låter underbart! Njut av varje sekund!!

    Kram Milla

    SvaraRadera
  3. Anonym11:33

    Låter helt underbart! Krama Fia ifrån mig!

    SvaraRadera