torsdag, januari 19, 2006

Packa pappas kappsäck

8 dagar kvar.



Ryggsäcksproblematik har uppstått, (oj vad spännande). Sambon har ingen egen större ryggsäck, utan bara jag. Vi hade hoppats på att få låna svägerskans rygga som är likadan som min, men nu ska hon nödvändigt ha den med sig till Schweiz istället (så egoistiskt va!?! ;-) ). Iallafall så står vi här utan ryggsäck.

I höstas när vi var till fjällen så lånade sambon en rygga av en kollega på jobbet. Bara det att någonstans när vi kämpat oss runt på snorhala klippblock i Sarek i ösregn så fick den sig en liten reva. Vi lagade revan jättefint, men det känns ändå otroligt pinsamt och hemskt att vi lånade den hel och lämnade igen den lagad. Sambon skäms så fort ryggsäckar kommer på tal. Vilket i sin tur leder till slutsatsen att det nog är dags att köpa en egen. *suck*. Fan vad det går pengar som gräs bara för att man ska resa bort lite. Det är helt sjukt.
Jag har ångest över allt som kostar, men samtidigt har jag någon slags föreställning om att vi ändå skall kunna shoppa liiite i thailand (det är ju så billigt!). Igår diskuterade vi hur stora ryggsäckar vi behöver ha, och jag påminde honom om att vi hade ryggsäckarna proppfulla när vi åkte hem från thailand, och då var det bara jag och han som åkte. "Men vi skall ju inte shoppa något nu, det har vi inte råd med." slog sambon fast till mig, och jag ville hålla för öronen, blunda och säga "lallalala, jag hör inte vad du säger!". Han skall alltid vara så förnuftig.

Jag vet att vi inte har råd att shoppa lös en massa. Men en liiiten pytte ynka liten sarong eller tröja kan jag väl få köpa. pretty, pretty, please.

Det lär ju bli ännu mindre pengar över till shopping om vi nu måste köpa ryggsäck också. Bye bye tvåtusen spänn igen. Jävla skit.



Jag är förresten hemma och VAB:ar idag. Sonens mage är inte riktigt som den ska ännu och jag ser skräckscenariot för mig att vi alla drabbas av någon slags magsjuka en efter en lagom till resan. Så därför håller jag honom hemma en dag extra och kollar att allt är okej med honom innan jag skickar iväg honom till dagis. Jag vill inte att han skall gå på dagis och ha rännskita.

2 kommentarer:

  1. Andreas har en ryggsäck som han aldrig använder. Han lånar säkert gärna ut den till er :)

    SvaraRadera
  2. Ah. Okej, vad gulligt av dig att säga det!

    Men jag tror att D skall köpa en. Han har varit och ryggsäcksbrowsat igår och har hittat "the" ryggsäck som han pratat om, för under två tusen spänn. Så jag tror att det blir den.

    SvaraRadera