fredag, januari 06, 2006

Skidbackar och resfeber

Idag har vi varit i skidbacken igen med sonen. Vi har bestämt oss för att ta oss dit varje helg, om bara vädret tillåter det, och träna på att bromsa och svänga ordentligt. Det känns så menigslöst att åka hela familjen och köpa liftkort när man ändå inte kan åka med honom i backen, så vi tränar på ormberget så ofta vi kan nu.

Det enda som suger är att jag inte har haft möjlighet att åka snowboard själv. Sambon jobbar över en massa nu och måste jobba hemifrån på helgerna också så vi har inte direkt tid att fara iväg så att jag hinner åka..

Och jag vill, jag vill, jag VILL åka snowboard.



Nu måste jag surfa hotell igen. Har fortfarande de två första nätterna av resan obokade, så jag måste fixa det.

Jag börjar få resfeber. Jag har drömt mardrömmar om att vi är på väg till flygplatsen, men att vi inte hinner fram och att vi har glömt något vitalt som pass eller biljett. Det får bara inte hända.

2 kommentarer:

  1. Jag minns när jag och Andreas inte fick följa med planet till Västindien och var tvungna att tillbringa ett extra dygn i Paris. Det enda som räddade oss från att slippa betala nya biljetter var mina fontäntårar. Och det var tyvärr ingen dröm.

    SvaraRadera
  2. babelle: oh. jag vet. Det du råkade ut för i paris förföljer mig i mina resemardrömmar.

    Jag trodde ni blev tvugna att hosta upp stålars igen?

    SvaraRadera