torsdag, januari 05, 2006

Vaccinationen avklarad

Idag har vi vaccinerat oss mot hepatit A, hela familjen. Jag mutade ungarna med pengar, och fladdrade med en tjuga framför dotterns ansikte när hon tog sprutan före lillebror för att inte hon skulle visa om det gjorde ont. Det funkade utmärkt.

När sedan sonen skulle ta sprutan så gick det inte alls lika bra. Det slutade med att vi blev tvugna att hålla i honom och ge honom den iallafall. Han skrek i högan sky och han var jättearg och ledsen. De stackars barnen som stod på tur efter oss med sina föräldrar såg ganska skärrade ut när vi kom ut från bakom skärmen och de var på väg in.

Vi fick ta en tur till Barnens hus efteråt och köpa varsin grej till ungarna efteråt som belöning.


Fan vad dyrt det var med vaccination förresten. Det gick på drygt 1700kr för hela familjen. Gaah.


Nu har vi nyss käkat Thaimat från stans thai-restaurang, och är beredda att inta horisontalläge i soffan hela bunten.

Jag tror jag skall slå på bastun först, och ta en skön bastu innan vi ser film ikväll. Det lutar åt antingen Sin City eller Finding Neverland. Vi får se.

1 kommentar:

  1. Ja inte e de billigt me vaccinationer när man ska utomlands - men definitivt värt pengarna ändå!

    Håller med om att alla byter design på sin blogg - men än så länge behåller jag min... Din blev fin tycker jag, härliga färger!

    Kram

    SvaraRadera