onsdag, augusti 24, 2005

Björnar

Drömt mardrömmar inatt. Vaknade vid femtiden och hade svårt att somna om. Drömde att jag och familjen försökte komma undan från en björn.

Vi satt i min mammas gamla opel som vägrade starta och utanför fanns en galen rabiesbjörn.
Jag vaknade helt kallsvettig och undrade hur i helsicke jag ska våga sova i tält i flera dagar!?!
Började genast planera hur vi måste packa maten i påsar och ställa en bra bit från tältet, för tänk om det kommer en björn och känner att det luktar mat och så ligger vi inne i tältet och blir björnföda!



Sambon suckar och himlar med ögonen när jag säger att jag är rädd för björnar i skogen. -"Det är ju mycket större sannolikhet att vi råkar ut för en bilolycka på väg till fjällen än att det kommer en björn när vi väl är där".
Det lugnar mig inte ett dugg. Jag känner nog samma rädsla för björnar som Isa för att flyga.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar