fredag, augusti 12, 2005

Sökes: ett smalare liv

Shit vad jag vill gå ner i vikt!

Nu har jag kommit igång med tränandet igen efter att ha tagit det rätt så lungt i sommar. Igår var jag till gymmet och tränade i två timmar igen. I förrgår var jag ut och rastade stavarna två gånger samma dag plus att jag körde pilates hemma framför TV:n eftersom gymmet stängde två. Jag försöker peppa mig själv och köra med affirmation när jag tränar; "ååh vad roligt det här är!". Det går ganska bra. Har sett till att alltid ha med en bra bok och mp3 spelaren när jag tränar, då går det mycket lättare.



Fast det räcker inte bara att träna. Måste tänka på maten också.

Har köpt hem Nutrilett måltidsersättning som jag käkar ibland istället för onyttiga mellanmål och så äter jag Nutrilett sparrissoppa och en morot till lunch då och då.



Första gången jag skulle köpa Nutrilett på ICA skämdes jag. Jag kunde inte låta bli att tänka på vad alla andra skulle tänka; "ja men gud, hon behöver ju verkligen det där". Det kändes pinsamt. Ungefär som när man köpte bindor för första gången i tonåren.

Nu skiter jag i vad folk tänker. Det är rätt gott faktiskt och jäkligt smidigt att ta till när fantasin tryter och magen kurrar.



Jag vill bli smaaaal. Jag är så avundsjuk på alla småbarnsmammor som inte har en permanent överjäst deg längst fram. Jag ser fan gravid ut fortfarande om jag slappnar av. Jag är less på att aldrig kunna andas ut ordentligt.

3 kommentarer:

  1. Anonym11:05

    KÄNNER IGEN MIG! Förlåt, men jag var tvungen att skrika det. Hur fan kan så många småbarnsmammor vara smärta och läckre, medans jag har värsta pösisen till mage. Jag känner mig så enormt oattraktiv att det bara finns inte.

    Vi får sporra varandra kanske? "Nät-tränings-vill-gå-ned-i-vikt-polare"?

    SvaraRadera
  2. Det låter utmärkt!!
    Jag lovar mig sjäv jämt, att NU ska jag lyckas. Jo, tjena vad bra det brukar gå. *suck*. Men jag vill jag vill jag vill bli smal.

    SvaraRadera
  3. Anonym12:27

    Det är något jag säger varenda jädra kväll - "imorgon, då jäklar ska jag börja". Men sedan skiter det sig ändå. Så surt. Jag har så dålig karaktär att det bara inte finns.

    SvaraRadera