tisdag, augusti 02, 2005

Naiv

Hälsade på hos Isa idag. Hon flyttar tillbaka till Stockholm snart och det känns så sorgligt. Jag kommer att sakna henne massor.


Jag har åkt runt stan och letat brunt omslagspapper idag. Lättare sagt än gjort. Tillslut frågade jag sambon som tipsade mig om NKV och där hade de visserligen omslagspapper... fast i rullar om 8 kilo. Det var liiite mer än jag hade tänkt mig. Men killen i kassan var hygglig och hämtade omslagspapper från deras egen rulle på lagret till mig, helt gratis. Hur snällt som helst!

Sambon suckade i telefon och kommenterade "vad är det jag alltid har sagt; det är klart du fick omslagspapper, du är ju tjej!". Jag blir alltid lika förvånad och lycklig när sånt händer. Fast då är jag också kanske den mest naiva tjejen i stan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar