måndag, augusti 08, 2005

Fy bubblan

Vi var bjudna på middag hos svärfar och hade räkfrossa. Jäkligt gott, men efter efterrätten så vred det om i magen igen. Tog upp det med svärfars sambo som är sjuksyrra och hon gissade också på att det kunde vara fett som jag inte tål. Fan vad praktiskt, då kanske jag kan bli smalare snart om jag blir dålig i magen av fett. Nice.



Madde försöker övertala mig att testa Lindy hop. Hon är ett buggfreak av sällan skådat slag och trots att hon ser ut att ha väldigt kul när hon dansar har jag länge varit skeptisk. Mest på grund av musiken (allergivarning) och att det där "trampandet" i nybörjarbuggen känns så nördigt. Men Lindy hop utövas till jazzigare toner så jag ska ge det en chans. Om inte annat så för motionens skull. Jag behöver ett roligt sätt att bli av med mina valkar.



Jag måste bestämt börja skärpa mig vad gäller språkbruket här hemma. Som gammal tornedaling använder man fan och jävlar i var och varannan mening av ren vana.

När Lilleman idag sa "De där dumma jävla fåglarna äter upp våra jordgubbar!" insåg jag att jag att jag verkligen måste börja tänka på vad jag säger. Nu börjar operation "fy bubblan" och "tusingen också".



Ryggen är ganska okej, men jag måste TRÄNA!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar