måndag, augusti 01, 2005

Men vad har jag på mig?

Tog mig till gymmet idag. Svärmor kom hit och var barnvakt ett tag så jag kunde åka iväg, så jag skyndade mig dit, färdigombytt och allt. Fast jag missade det där med skorna. Jag insåg när jag klev in genom dörren på gymmet att jag hade träskor på mig. Men som tur är cyklar jag mest, så det gick alldeles utmärkt att cykla i träskor. Men det såg säkert roligt ut.



Jag längtar tillbaka till stugan och den öppna spisen. Längtar tillbaka till bryggan och vattnet. Längtar till vedbastun.



Nu börjar vardagen igen. Lilleman börjar dagis imorgon och jag ska försöka fixa ihop en vettig portfolio så jag kan söka jobb. Gaaah. Jag hatar att behöva visa upp mig. Jag får sådan ångest över att andra inte ska tycka om mig. Det är skitviktigt för mig. Alldeles för viktigt skulle jag tro. Fortfarande sjunker jag extremt lätt tillbaka i tankarna där jag är den fulaste flickan i världen, som inte är tillräckligt bra på något. Inte på något som räknas. Vem vill anställa mig bara för att jag gör snygga tårtor lixom. Jag är sådär halvbra på jättemånga grejer. Men vem är inte det? Jag behöver vara lite mer extra. Det saknas en dos självförtroende här helt klart.
Var köper man det?

1 kommentar: