torsdag, augusti 11, 2005

Högläsning

Som det jämlika par vi är sambon och jag så turas vi om att lägga barnen varannan dag.



Idag var det min tur att fixa pyjamas, göra välling, borsta tänder och sist men inte minst läsa saga. Idag valde sonen en ganska lång bok (läs: längre än typ Totte bygger), som heter Gittan och Gråvargarna. Den är riktigt bra och jag tog mig i kragen (jag som brukar bli så uttråkad av att läsa barnböcker) och läste med riktig inlevelse och tänkte samtidigt "Gud vad bra det går, nu samlar man mammapoäng här, det här måste han verkligen gilla".

Två tredjedelar in i boken, när vargarna klättrar i träd och jag är i mitt högläsningsesse så sträcker sonen upp handen och släcker lampan och avbryter mig med "Jag ska sova nu. Godnatt."



Snopet.

1 kommentar:

  1. Anonym08:18

    Visst är det tacksamt att vara mamma ibland? Jag brukar få ett strävt "Du kan gå nu" av sonen då han tröttnat på mig vid läggdags.

    "I carried you for nine months, god damn it!"

    SvaraRadera