onsdag, augusti 17, 2005

Döden döden

Jag tror inte att jag är rädd för att dö.
Jag är rädd för att det ska hända något med min familj, men jag är inte rädd för själva döden.



Isa skriver om flygkrascher i sin blogg. Men jag har svårt att relatera till rädslan för att flyga. Jag resonerar att jag hellre dör i en flygkrasch än blir förlamad i en trafikolycka. Jag är med andra ord mindre rädd för att flyga än för att åka bil. Jag oroar mig bara över bilfärder och annat när människor jag bryr mig om ska åka utan mig. När det gäller mig själv så är jag inte rädd. Händer det så händer det. Karma. Det finns ingenting jag kan göra åt det annat än att leva mitt liv så gott jag kan och försöka vara lycklig den tid jag har.

1 kommentar:

  1. Jag svarade på din kommentar i min blogg. Vill också säga att den största anledningen till att jag är rädd för flygkrascher är inte döden i sig, utan det faktum att man i alldeles för lång tid skulle veta om att man snart skulle dö, och en sådan ångest skulle för mig vara betydligt värre än döden.

    SvaraRadera