onsdag, augusti 31, 2005

Pest och pina

Jag ska betala räkningarna. De har legat framför mig i ett dygn nu. Jag skjuter på problemet tills det inte går att skjuta på längre. Jag vågar inte riktigt kolla hur mycket de går på och om pengarna räcker.
Istället har jag ångest och vaknar mitt i natten och oroar mig för att jag inte vet. Helt sjukt. Jag hatar att behöva oroa mig för om pengarna räcker till. Jag får ångest. Det rycker i mitt vänstra ögonlock okontrollerat.



Jag behöver skaffa mig ett jobb nu. Jag måste bara fixa en portfolio och knalla in på några bra ställen och säga "tjena, kan jag få praktisera hos er?". Det känns ungefär som att jag skulle söka modelljobb i bara underkläderna på Ford models eller nåt. "Ain't gonna happen baby" eller "Take your worthelss fat ass out of here".

Okej. Nu söker jag ju inte jobb pga mitt utseende (thank god), utan för mina so called talanger. Och det gör väl det hela ännu värre.

Jag förväntar mig en medlidsam blick följt av en typisk "lilla gumman..." kommentar, och sen ser jag karriären flyga ut genom fönstret.

Jag är livrädd.

6 kommentarer:

  1. Anonym14:59

    Nu är jag så nyfiken Ina! Vad är det du söker jobb som?

    SvaraRadera
  2. Kattis: Som fotograf. :-)

    SvaraRadera
  3. Anonym16:33

    You and me both... det är stora drömmen här med!

    SvaraRadera
  4. Kattis: Coolt! :-) vad använder du för kamera?

    SvaraRadera
  5. Anonym18:17

    Just nu fotar jag med en crummy Minolta Dynax 404si - en gammal analog kamera. Har en lite digitalkamera, men inget av bra kvalitet. Därför jag drägglar över Konica Minoltan nu :) Den bara SKA jag ha, eftersom mina gamla objektiv passar till den. SLURP!

    Vad fotar du med?

    SvaraRadera
  6. Kattis: Jag fotar med lite olika. Men absolut mest med min Minolta Dimage 7i.

    Men den duger inte riktigt längre. Jag blir mer och mer irriterad över att autofokusen är så långsam och att den inte är tillräckligt ljuskänslig.
    Så jag ska köpa en ny kamera nu i höst. Jag måste bara bestämma mig för vilken. Jag har länge varit inne på Canon EOS 20D, men nu när Canon har kommit ut med EOS 350D som är billigare men nästan i samma klass så undrar jag om jag inte ska köpa det huset och lägga lite mer krut på schyssta objektiv istället. Sen kan jag ju alltid byta upp mig när de lanserar en ny version av 20D.
    Det är så svååårt att välja. :-)

    Jag har nästan helt slutat fota analogt sedan jag köpte Dimagen. Fast jag älskar att stå i mörkrum...
    Annars fotar jag med en gammal Minolta Dynax 7000i och så har jag en HOLGA 120SF och en gammal Zenit. Men den ligger mest och samlar damm. Holgan köpte jag ganska nyligt men har inte hunnit använda än.

    SvaraRadera