måndag, augusti 15, 2005

Vattenmassor

Ute öser regnet ner.

Jag kom precis hem från sjukgymnastiken. Jag har fått behandling och pratat igenom med min sjukgymnast hur vi ska jobba framöver. Det känns att det går framåt, och det är så obeskrivligt skönt!



Igår åkte vi till Storforsen på en liten dagsutflykt jag, sambon och Lilleman.

Vi höll hårt i sonens hand och vaktade honom noga. Samtidigt som vi stod och tittade på forsen på det enda stället utan räcke så kom två turister dit och skulle fota varandra. Killen gick ner för att stå nära på stenarna brevid medan tjejen fotade. "Det där kan aldrig vara bra" tänkte både jag och sambon som sett de stora skyltarna med "Varning; stenarna kan vara hala". Mycket riktigt, den manliga turisten som så "modigt" stod nära forsen tappar balansen, halkar till och drattar på ändan. Helt sjukt farligt!! Det var sååå nära att han ramlade i forsen en halvmeter åt sidan där vattnet rasade förbi med 1000 kubikmeter per sekund. Ramlar man i den forsen är chansen att överleva extremt liten skulle jag tro.

Jag har ingenting emot turiser, men mina fördomar om att de behöver stora räcken överallt för att fatta var det är farligt befästes. Det var väldigt nära att det blev en tysk turist mindre i detta land.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar