fredag, augusti 12, 2005

Planerar

Pannkakssmet i fjällen, vilken toppenidé! Thank you Spirre. Fast jag kom på att om man ska göra pannkakor och inte vill ta med färdig tung smet så kan man ju köpa pannkakspulver som man blandar i vatten. Typ, måtta upp lagom med pulver i en petflaska, göra markering för hur mycket vatten man ska tillsätta och sen skaka. Fan vad jag är smart!



Mörk choklad skall jag ta med. Nutrilett borde passa utmärkt också. Hehehe. Frystorkad mat, nötter och grejer. Det blir nog bra.



Vi måste hitta på exakt VAR vi ska åka. Det är inte det lättaste eftersom jag aldrig har varit och fjällvandrat och vi måste hitta ett ställe som är rätt så lättillgängligt. Förslagsvis inte så supermånga timmars vandring från bilen. Där tänkte vi sen slå upp tältet och göra dagsturer främst.



Måste köpa en ny kameraväska som jag kan ha runt midjan. Undrar vilka böcker jag ska ta med. Jag har så många som jag har längtat efter att läsa som verkar jättebra.



Nu ska jag ta med sonen upp och läsa Bajsboken som vi lånade på biblo idag till honom. Superbra bok.

1 kommentar: