fredag, augusti 19, 2005

Man är sådär mittemellan

Pratade just med min dotter som är 11 år.



Jag frågade henne om hon ansåg att hon var ett barn eller mera tonåring.

D: " tjaa...jag är nog mittemellan tror jag"

J: " Vad är det för skillnad på tonåring och barn då?"

D: " hmm.. ja, en tonåring försöker ju vara mera cool och spela tuff och sådär. Och så smyckar de ju ut sig mer och har smycken och grejer hela tiden på sig. Sånt är viktigt för tonåringar. Smink, det kommer nog kanske när man är lite äldre tonåring. Tonåringar försöker ju mest vara coola."

J: " Och hur är barn då?"

D: " Ja barn, de leker ju mest hela tiden. Leker mer än vad jag gör. Så jag känner mig nog mittemellan."



Och jag minns precis hur det var. Att vara 11 år, och försöka jonglera barbie med att prata om killar. Det var inte lätt att vara mittemellan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar