tisdag, augusti 16, 2005

Köandets eviga dilemma

Jag skulle snabbhandla på Kvantum idag. Där brukar det vanligtvis inte vara så mycket köer, men idag så ringlade de sig långa vid alla kassor.

Den stora frågan är alltid; hur väljer man den snabbaste kassan.



Jag är av typen som väljer kön jag tror går fortast, och så efter att ha stått i den ett tag så brukar jag se att någon annan kö går fortare, vilket alltid ger samma dilemma: Ska jag byta kö eller stå kvar?

Jag faller oftast för frestelsen, och smyger tveksamt över till en annan kö efter att ha stått och väntat länge i den första.

Sen händer alltid samma sak; den kön jag lämnade min plats i går fortare. Det slår aldrig fel! Idag tror jag att även de tre som stod efter mig i den första kön hade betalat innan jag fick betala i den nya kön.

Morr.



Tur att jag var underhållen. Lyssnar på Henning Mankells "Innan frosten" på mp3 spelaren. Det är verkligen ett otroligt bra sätt att få saker gjorda. Idag har jag städat köket, rensat i trädgården, varit på gymmet och rastat stavarna två gånger bara för att jag hade boken att lyssna på. Fortsätter det såhär så blir jag smal av bara farten. wohooo.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar