onsdag, september 14, 2005

Bekräftelse

Tänk vad mycket ett litet papper kan betyda. En tung börda föll från mina axlar idag när jag fick läsa vad min läkare skrivit i utlåtandet till AF.

Jag är inte längre orolig över att bli misstrodd eller tvingad att söka arbete som jag inte klarar av.



"...patientens ryggbesvär är dokumenterade och funnits i varierande grad sedan tonåren, förstärkta i samband med och efter graviditet. Ser således förhoppningsfullt ut under pågående behandling. Ur medicinsk synvinkel betydelsefullt att man tar stor hänsyn till patientens tidigare och aktuella ryggproblem när det gäller att hitta eller utforma lämplig praktikplats."



Jag börjar känna hopp om livet. Det känns som att det finns en framtid. Någonstans finns det en plats åt mig också, och det bästa av allt: Jag får bra hjälp att hitta rätt.



Igår var jag så orolig över att träffa min handläggare på AF idag. Jag var orolig helt i onödan. Hon var helt fantastisk. Förstående, lyhörd och väldigt hjälpsam. Hon gjorde verkligen allt hon kunde för att jag skulle känna den lilla bris under mina vingar som jag så väl behöver.

GO Arbetförmedlingen! (det skriver man inte ofta!).



Jonathan, jag ser ljuset!, jag ser LJUSET!

1 kommentar:

  1. Anonym20:05

    Vad härligt! Det är klart att det finns en plats för dig med, och att dömma av dina foton så är det helt klart hos en fotograf.

    SvaraRadera