fredag, september 09, 2005

Sökes: ett smalare jag

Jag behöver desperat gå ner i vikt.



Jag bantar inte särskilt seriöst. Jag har varit medlem i viktväktarna flera gånger med varierande resultat. Trots att det funkar så blir jag så less efter ett tag eftersom jag blir så fixerad vid mat.



Nu tränar jag istället. Tränar och försöker tänka på vad jag sätter i mig.



Nu tar jag steget ännu längre och redovisar min (hemska) vikt här på bloggen. Så får jag åtminstone skylla mig själv och skämmas om jag går upp istället.




---------------------------------

Dagens vikt: 75,4 kg.

2 kommentarer:

  1. En vikt är väl bara en siffra? Säger inget om man inte vet din längd... och hur din benstomme ser ut, so to say... Men det kanske funkar som nåt slags terapi att outa sig så! :)

    Jag tror, utan att vara expert på området, att det ger mer att mäta sig med måttband, stuss, midja och byst. Då ser man ofta fortare resultat också, tror jag. Vilket sporrar bättre!

    GI-mat och snabba promenader hjälper jättebra!

    SvaraRadera
  2. Jag är definitivt överviktig. Jag är 170cm lång. Min trivselvikt ligger runt 60 kilo.

    SvaraRadera