måndag, september 26, 2005

Gräsänka

Det blev ett abrupt avsked.

06.05 vaknar jag av att min mobil ringer. Jag tror det är larmet och det tar en stund innan jag inser att det är någon där i andra änden och jag svarar.

Det är sambon till min sambos kollega som ringer och säger att de försökt ringa som galningar men att det inte går att komma fram på vår vanliga telefon, att flyget 07.55 är inställt och sambon måste ta sig ut till flygplatsen fort som fan för att hinna med 06.55 flyget istället. Panikslaget väcker jag sambon som skyndar sig upp och drar på sig kläderna under tiden som jag försöker få tag på en ledig taxi som kan ta honom ut till Kallax med kort varsel.

Vid andra försöket får jag tag på en bil som kan komma inom 5 minuter och det blir en snabb kram, puss och ett hejdå.

Och sen har han åkt.

Sonen ligger ännu och sover i sin säng, helt ovetande om att pappa nu är på väg till andra sidan jorden.

Och jag räknar timmar och dagar tills han kommer hem igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar