onsdag, september 28, 2005

Jävla skit

Klockan 17.30 i bilen på väg till middag som vi är bjudna på:



Dottern: "Visst ja Mamma! Det hade jag ju glömt. Det är visst föräldramöte på skolan idag."



*suck*. Den lappen med information lämnade hon visst till min sambo, som sen åkte till Canada, så jag har inte sett den. Sånt här är kul att få reda på när det är försent att skaffa barnvakt och vi redan har lovat att vara på annat håll.

Jag erkänner att jag inte har frågat henne noga om det är något särskilt i skolan, annat än att jag har kollat att hon har gjort sina läxor.

Så nu känner man sig som en dålig förälder som missat föräldramötet.

Men jag hade ändå haft väldigt svårt att lyckas ta mig dit. Jag vägrar nämligen att ta med mig sonen på dotterns föräldramöten. Det är en sak att jag står ut med att han stör som treåringar gör normalt. Men jag tror knappast att alla andra föräldrar tycker att det är okej. Jag tycker inte själv att det är okej när man tar med hela familjen på möten inklusive barn som är i den åldern att de inte orkar/kan sitta stilla. Det är inte schysst vare sig mot barn eller vuxna, även om det ibland självklart är nödvändigt, om man är ensamstående förälder tex.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar