onsdag, september 14, 2005

Dagens frågor

Senast sedda film - The wedding crasher. Den var rolig.

Senast köpta skiva - With Teeth av Nine Inch Nails

Sparar till - Kamera, utlandsresa. Fast i den här takten lär det inte bli något på några år.

Väntar på - Just nu: Att sambon ska komma hem så jag kan åka på min salsakurs. Annars: Att det blir fredag och jag får veta om jag får börja jobba.

Pålägg som gäller - Messmör och ost. Tillsammans.

Dagens dryck - Vichy Noveau citron/lime.

Senaste boken du läste - Saga från Valhalla av Johanne Hildebrandt.

Senaste maträtten du åt - Grillad kyckling.

Senaste klädesplagget du bar - Vadå senaste? Jag har ju kläder nu också förtusan. Mysbyxor, t-shirt.

Senaste repliken du yttrade - Hallo? (Telefonen ringde och det var en inspelad röst som sa: "CONGRATULATIONS! You have just won an all expenses included cruise to the carribean. All you have to do is confirm by pressing 9 on your phone". Jag la på.)

Senaste personen du pratade i telefon med - Som jag pratade med på riktigt, det var sambon. ("du måste komma hem så fort du kan så jag hinner till min salsakurs").

Senaste personen du fick brev av - Min handläggare på Arbetsförmedlingen.

Senaste gången du sov - I natt.

Senaste saken du köpte - Två nya bakböcker på Ica Maxi. Choklad och Kladdkakor (Som en alkoholist som läser systembolagets katalog, jag kan bara inte låta bli att bli frestad.)

Vad har du gjort idag - Varit till AF, tränat på sjukgymnastiken, handlat på Ica Maxi, hämtat son på dagis, gjort pärlplattor med sonen, ätit.

Gillar du svarta kläder - Jajjamän. Man ser smalare ut i svart.

Hur tidigt stiger du upp - ca 7.30.

Hur många par skor har du - Inte så många. Men bra.

Var har du ont - Ryggen.

Kan du stå på händer - Nej.

Vad lyssnar du på för musik nu - Ingenting just nu.

Vad tycker du om idrott - Det beror helt på vilken idrott. Älskar snowboard.

Vad har du för klocka - Mobiltelefonen.

Sämsta sport - Jag kan inte se mig själv hoppa stavhopp den närmaste framtiden eller så.

1 kommentar:

  1. Anonym17:52

    Googlade just efter sidor på svenska med texten "you have just won an all expenses" ...
    Jag fick nämligen ett likadant samtal alldeles nyss.
    Jag tryckte 9 efter en viss tvekan och blev kopplad till en amerikanska som undrade om jag var intresserad av en kryssning.
    "Ja", sa jag, "men jag är lite osäker på vad det här är för nåt".
    Då lade hon på luren.

    SvaraRadera