måndag, september 26, 2005

Ms Assistent

-"Jag kan spraya vatten! Inga problem!!"

Säger jag med blomsprutan i högsta hugg när en av Plannja baskets stjärnor skall fotas och han ska se sådär lagom svettig ut för kameran, trots att klockan bara är barnet och de nyss bytt om.



Mitt första riktiga assisterande på fotografering idag var alltså att spraya vatten på en basketstjärna.

Mitt andra riktiga assiterande bestod bland annat i att fixa till tröjan på en av Luleå Hockeys stjärnor inför en fotografering samtidigt som Renberg ensam åkte omkring i andra änden av rinken och övade målskott.



Om jag hade varit lite mer sportintresserad så kanske jag hade varit lite imponerad, men icke då. Jag kan verkligen ingenting om vare sig hockey eller basket. Mina kunskaper sträcker sig till att jag kan bedöma om de ser bra ut eller inte i sina spelardräkter.



Hursomhelst så var det en lärorik och rolig dag idag på jobbet. Som vanligt. :-)



Nu ska jag laga middag till kidsen och försöka tränga undan den där hemska känslan av saknad jag har i magen när jag tänker på att sambon sitter i ett flygplan på väg över atlanten. Bort från mig.

1 kommentar:

  1. Anonym17:05

    Jobbar du som fotoassistent i Luleå? Är det på Atelje Grodan?

    SvaraRadera