lördag, september 17, 2005

Jazzigt värre

I somras när jag såg min svägerska uppvisningsdansa för Luleå Bugg & Swing på Lulekalaset så bestämde jag mig för att den här hösten skulle jag också börja dansa något, vad som helst. Jag kände att jag åtminstone kunde prova och känna om det var något för mig och få lite motion på kuppen.



Nu har jag precis kommit hem från den första dagen av helgens intensivkurs i Lindyhop. Jag är totalt, totalt mörbultad och slut. Jag kan inte minnas när jag sist blev så svettig och andfådd av att träna. Det var grymt konditionskrävande. Men otroligt roligt!!



Det var så himla coolt. Dansa omkring till tonerna av Marilyn Monroes röst i "I wanna be loved by you" och andra gamla jazziga godingar från den tiden. Helt underbart.



Imorgon väntar en likadan dag. Från tio på morgonen till fyra på eftermiddagen skall här svängas på benen som aldrig förr.



Jag säger bara det: Nu jävlar bränner jag kalorier.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar