torsdag, september 22, 2005

Det där med dieten

Bloggabstinensen är svår.

Med nya jobbet kan jag inte gå in flera gånger om dagen och läsa de bloggar jag vanligtvis läser. Milda makter, hur ska detta gå.



Angående min viktutmaning så har jag inte vågat väga mig ännu.

Jag måste köpa en ny våg som inte diffar tre kilo fram och tillbaka. Den jag har nu är hur knepig som helst. Ställer man sig på den några gånger inom loppet av en minut så kan man få ruskigt olika resultat. Både glädjande och sådana man vill slita av sig håret för.



Jag är iallafall ganska duktig med mathållningen. Okej. Inte lika duktig som tex Gela som var jäkligt karaktärsfast och sa "nej tack" ikväll trots att jag trugade med plommonkakan samtidigt som jag själv satt och mumsade i mig.

För övrigt så har jag haft ett ganska udda matintag idag.

Frukost: Nutrilett

Lunch: Champinjonsoppa

Middag: Skrovmål

Kvällsmat: Plommonkaka.



Eh...Okej. Jag erkänner givetvis att det inte är den ultimata dieten för att gå ner i vikt. Mitt intellekt säger mig att jag borde ha skärpt till mig någonstans efter champinjonsoppan. Men det sket sig, och så var det med den saken.

2 kommentarer:

  1. Anonym22:53

    Här kör man på Viktväktarna. Vägde mig i tisdags, och fick en ritkgit otrevlig överraskning - måste fullkomligen ha svällt upp sista veckorna. Huga!

    SvaraRadera
  2. ugh. Jag borde också gå dit egentligen. Men fattig som jag är så lägger jag heldre pengarna nu på danskurser.

    Det brukar aldrig vara trevligt att gå till VV första gången. Jag tror de lägger på extra vikter första gången för att man ska bli motiverad, banne mig.

    SvaraRadera