onsdag, september 21, 2005

Boost för självförtroendet

Skorna funkade skitbra. Det gick fantastiskt bra att dansa med dem, men det var nog bra att jag hade tejpat fötterna lite så jag slapp skavsår. De är hursomhelst lätt de absolut skönaste högklackade skor jag någonsin provat. 699 spänn. Som hittat. Värda varenda krona.



Salsandet gick skitbra.

Det är verkligen skillnad på killarna man dansar med. Vissa är jätteduktiga och det är hur lätt som helst att följa stegen, och andra verkar knappt ha något taktsinne alls. Men vi är ju alla nybörjare så det kommer väl.

Dansade med en kille som är rätt duktig och följande konversation utspelade sig efter en stund:

Killen: "Fan vad duktig du är! Har du dansat mycket förut eller?"

Jag: "Neej...bara förra veckan"

Killen: "Men du har tränat hemma va?"

Jag: "Neej...det har jag inte.."

Killen: "Shit, du bara har det i kroppen med andra ord!".



Resten av tiden sken jag som en sol. Och det kändes helt klart att det var värt att jag tog mod till mig och gick dit till kursen alldeles själv första gången. Tänk vilka underverk det kan göra för självförtroendet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar